Каталог статей

Головна » Статті » Підвищення кваліфікації » Підвищення кваліфікації

ДОСТУП ДО ІНТЕРНЕТУ ЯК БІБЛІОТЕЧНА ПОСЛУГА

ДОСТУП ДО ІНТЕРНЕТУ

ЯК БІБЛІОТЕЧНА ПОСЛУГА

Рекомендації Української бібліотечної асоціації

Розуміючи значення Інтернету для покращання бібліотечно-інформаційного обслуговування громадян, Українська бібліотечна асоціація (УБА) пропонує бібліотекарям зважати на такі рекомендації, затверджені секцією Звітно-виборчої конференції УБА 23 березня 2001 р. та Президією УБА 26 квітня 2001 р.

Бібліотеки забезпечують відправлення громадянами їх права на отримання інформації. Це має особливе значення для розвитку демократичного громадянського суспільства, функціонування якого забезпечують освічені й поінформовані громадяни. Розвиток електронних ресурсів, зокрема тих, що доступні через світову мережу Інтернет, ставлять нові завдання перед бібліотеками та бібліотекарями.

Організація користування читачами ресурсами Інтернету повинна відповідати місії, завданням та функціям бібліотеки. Інтернет - важливий складник інформаційних ресурсів сучасної бібліотеки, бібліотека на додаток до друкованих ресурсів надає доступ читачам до електронних інформаційних ресурсів і допомагає орієнтуватися в них.

УБА рекомендує надавати доступ до Інтернету читачам бібліотек безкоштовно.

Адміністрація бібліотеки відповідає за:

надання технічної можливості доступу до Інтернету та

розробку, доведення до відома читачів і дотримання правил користування Інтернетом у бібліотеці.

Плануючи надання читачам доступу до Інтернету у бібліотеці, адміністрації та бібліотекарям важливо:

Визначити роль бібліотеки у навігації в інформаційних ресурсах. Укладати, наприклад, рекомендаційні списки сайтів для дітей та юнацтва або з окремих актуальних питань.

Створювати та популяризувати електронні ресурси, вже розроблені бібліотекарями (електронні каталоги, домашню сторінку бібліотеки, укладені нею покажчики, інші електронні публікації тощо).

Запропонувати програму навчання читачів-користувачів Інтернету. Навчання може бути індивідуальним чи колективним, охоплювати різні категорії читачів (студентів, юристів, вчителів), присвячене різним темам (Загальні принципи роботи в Інтернеті, Пошук інформації з певних питань). Можуть використовуватись усні або письмові форми навчання.

Для успіху функціонування Інтернет-центру у бібліотеці важливо розробити, чітко сформулювати та викласти у письмовій формі правила користування Інтернет-центром та роботи в Інтернеті для читачів. Правила користування повинні містити обґрунтування того, чим Інтернет-центр у бібліотеці відрізняється від Інтернет-кафе. До правил варто включити:

Визнання того, що Інтернет - це світова мережа і бібліотека не несе відповідальності за інформацію, яку читач може отримати з неї.

Ставлення адміністрації бібліотеки до встановлення "фільтрів" (спеціального програмного забезпечення) на робочі станції з Інтернетом (своєрідної цензури). УБА не рекомендує бібліотекам встановлювати "фільтри", а радить більше уваги приділяти навчанню читачів пошуку інформації в Інтернеті.

Визначення того, що вважається неприпустимим при використанні Інтернету (перегляд та розповсюдження заборонених законом матеріалів; порушення законів копірайту, неправомірне "скачування" та використання ліцензій на програмне забезпечення; комерційне використання Інтернету, наприклад, продаж, купівля, рекламування товарів та послуг тощо).

Обґрунтування того, що користувач Інтернетом повинен мати читацький квиток.

Положення щодо використання читачами електронної пошти, ігор або дискусійних форумів (чатів) тощо.Чи передбачена можливість роздрукування матеріалів з Інтернету або їх копіювання на дискету.Порядок користування (за попереднім записом чи "жива" черга), час роботи в Інтернеті (30 хвилин чи година).

Бібліотекарі повинні бути готові до роботи з Інтернетом як інформаційним ресурсом. Цьому питанню мають приділити відповідну увагу навчальні заклади, а також інші організації, що займаються безперервною освітою бібліотечних працівників. Адміністрації бібліотек рекомендується забезпечити умови для оволодіння бібліотекарями навичками роботи з Інтернетом.

Категорія: Підвищення кваліфікації | Додав: Елена (04.03.2014)
Переглядів: 740 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Категорії розділу
Підвищення кваліфікації [8]
Пошук
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0